onsdag 30 december 2009

palolem, goa

sa som ni vet begav vi oss med de engelska killarna till palolem for att forsoka hitta boende.. o gissa om vi hade tur?? nar vi kom till deras place fraga vi om dom hade ett extra rum, troligen inte tankte vi eftersom det va som ett slags family home med bara 4 rum. men joooo det hade dom och for bara 500 rupees / natt. och da skall ni veta att det e javligt bra nu i jul o nyars tider. sa nojda checkade vi in o gjorde oss hemmastadga. sen va det ut o kolla in den langa bechen och den va verkligen fin. massa restauranger, solstolar, frisbee spelande hete killar(hehe aven jag forsoker lara mej frisbee nu ) o "nattklubbar".
vi har fortfarande inte provat pa det populara headphone partyna har. det ar alltsa att alla far horlurara med samma musik och sa dansar man garnet. detta ar for att det ar inte lov att spela musik efter midnatt har i indien. sen e det ju inte alla som haller lika strangt pa denna regeln, som i morgon pa nyars partyt da e det musik hela natten :)
andra dagen gick ut pa att ligga o pressa i solen igen, maste ju ta igen nu tankte vi.. varmt o skont ar det har nere. pa dagen motte vi tva svenska killar, viktor o simon som vi bestamde tillsammans med rich o charlie att vi skulle ga o dricka drinkar, happy hour you know?!:)
satt o drack drink efter drink, sen hem o gora oss i ordning med annu mer drinkar. nar vi sen gick ut o at kom jag pa att jag ville spela ett drickspel som killarna presenterat sa fint for mej. aaanej, ingen bra ide. en timme senare va jag ju for full( inte chockade tanker ni, me ar faktiskt forsta gangen riktigt full i indien :) madde lite daligt men sen drog vi vidare. ingen mer dricka for mej men nattbad det ville jag ta... haha om dom andra inte trodde jag va klok!
igar vart det att ligga utslagna pa stranden och aven ga o utforska den lilla byn lite. sen drog vi med ganget till en famous italian pizzeria, o det va saaa gott, vart pengarna!!:)

idag har det vart shoppingdag eftersom det vart lite mulet. blev nagra kop som jag e aldigt nojd me. sen ville jag ha nagra mer saker men fick inte genom min prutning :(
ikvall blir det utomhus bio med ganget. det blir harligt. imorgon ar det new year och da blir det party o middag!!
jag onskar alla en jatte bra nyar och festa loss ordentligt. men ha inte for hoga forvantningar for det blir aldrig som man tror anda! svettiga kramar fran mej till er alla!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar