fredag 15 januari 2010
















hej hopp!!





nu skriver jag inte fran goa langre, nu har vi faktiskt forflyttat oss fran bekvama vackra palolem till hampi. ett valdigt mysigt stalle men en flod i mitten. vi har valt att bo pa andra sidan floden vilket ar valdigt bra men maste vara tillbaka senast kl 6 innan batarna slutar ga(kanns nastan som att vara liten igen o maste vara hemma i tid , hehe)
bussresan hit var minst sagt spannande. vi akte till stallet dar bussen skulle ga ifran kl 21.30. vilket va mitt pa en vag, inen busstation ingenting. sen kommer det en tjej som sager att den e tva timmar sen o det va den. sa runt halv tolv hoppar vi pa. jag hade tagit en aksjuktablett ocksa, som jag sen kom pa att det va visst en allergi tablett, haha. men klarar mej faktiskt utan tablett den natten. jag va kissenodig hela tiden under den javla bussresan o ingen toalett e det heller. sa fick ju inte sovigt forens jag kissat kl 2 igen. sen vakna vi upp vid 7 o tankte att nu e vi nog framme om 3 timmar eller nat sant.... oj vad fel vi hade. tydligen hade vi statt stilla 3 timmar pa natten i trafikstockning. sa vi va alltsa inte framme forens 17.00 pa eftermiddagen, trodde det va ett skamt. men fram kom vi o det skall man val vara glad for :)
hampi ar kand som at vara ett inte drickande stalle, men lixom i phuskar dricker folk anda. mycket tempel ar det ocksa, speciellt kant ar monkeytempelet, men inget av detta har vi fatt tummarna ur o gjort an, det blir i morgon. igar nar vi skulle gora det va det namligen en hindu festival o pga det omojligt att komma over med batarna for alla indier skulle over da.
vi ar nu har med simon o hans kompis allister. sen kom deras vanner stuart o chelli igar. vart lite dricking men jenny va flink o gick o la sig kl 12 for ovanlighetens skull.
min stora passion har i hampi ar the german bakery med(tro mej) otrolig choklad kram kaka... shit min nya last, som sakert inte forvanar nagon dar hemma hehe.
pappa, jag antar att du fatt den fina overraskningen med dom hemskickade paketen pa nagra kilo var, hehe, skulle va bra om du kunde bekrafta sa vi vet att dom kommit hem ordentligt!! :)
saknar er alla valdigt mycket, ibland skulle det va bra mysigt med en kram fran er...
men ta hand om er, pussss










idag har vi vart o bokat tag biljetter harifran till cochin, via goa. sa nu skall vi antligen ner i kerala snart. det vi hort sa mkt bra om . det blir spannande, men forst skall vi njuta nagra dagar har i hampi :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar